loading

Blog

Opening of my personal website

Comment 0 April 24, 2014

Finally my new website is online! It's a result of a project class during my student exchange at Robert Gordon University in Aberdeen, UK. Professors suggested to use Wix or Weebly to create our online portfolio, but I wanted to improve my skills in web design and learn some coding.
That's why, full of patience, I started to study HTLM5, CSS3 and all kinds of existing website. Unfortunately I was not able to design a website all alone from the ground, I had to start from templates and jsquery and edit them. But I'm pretty happy with the result and I can say that this is my way, I want to learn how to structure websites, manage the front-end development, the graphic layout and the code.

Finalmente il mio sito web è online! È il risultato di un progetto durante il mio scambio erasmus alla Robert Gordon Unviersity di Aberdeen, UK. I professori avevano suggerito di usare Wix o Weebly per creare il nostro portfolio online, ma io volevo spingermi oltre ed imparare un po' di codice.
Ecco perché mi sono armato di tanta pazienza ed ho iniziato a studiarmi HTLM5, CSS3 e tutti i tipi di sito web esistenti. Da solo purtroppo non ero in grado di progettare un sitoweb dalle basi, son dovuto ricorrere a template e jsquery e modificarli. Ma sono abbastanza soddisfatto del risultato e posso dire che questa è la mia strada, voglio imparare a strutturare siti web, gestire il front-end e lo sviluppo, sia grafico che di codice.